Herstelplan voor langdurige COVID klachten

Heb jij last van langdurige klachten na COVID? Bekijk dan deze adviezen om weer op krachten te komen. In mijn praktijk kan ik je zeker helpen met een advies op maat, wat nog beter is afgestemd op jouw behoeftes. Elk mens is uniek natuurlijk, maar met deze adviezen kom je al een heel eind om jezelf te herstellen van langdurige klachten zoals chronische moeheid, smaak, geur of longproblemen.

Er zijn een aantal dingen belangrijk om te helen, waar je aan dient te werken zoals inzicht, ontstekingsremming, ATP verhoging, ontgiften en immuun versterking. In dit advies zie je voedingsadvies, maar ook bepaalde therapie of suppletie die je helpen. Dit artikel gaat niet de diepte in over de precieze werking van alle processen, of hoogte van de suppletie, alleen de aspecten die nodig zijn voor een sneller herstel. 

Inzicht

Eerst focus ik me graag op het inzicht wat ziekte jou kan brengen. Ziekte is een wake up call, dat je anders mag gaan leven, bewuster en ook dat je beter voor jezelf mag gaan zorgen. Dat je ziek wordt betekent dat er een discomfort is in jouw systeem, een DIS-EASE wat er voor heeft gezorgd dat jouw lichaam een reactie is gaan geven op de teveel aan gifstoffen, pathogenen of te langdurige stress, waardoor je ziek bent geworden om je dat aan jou kenbaar te maken van de onbalans. Ziekte vergt zelfinzicht en actie vanuit jezelf, om dingen aan te passen die jou niet meer helpen.

Ontgifting

Veel mensen vergeten hoe belangrijk het ontgiftingsproces is in je lichaam, en de mate van troep wat je dagelijks binnen krijgt is enorm, denk vooral even aan de grote mate aan grafeen oxide, die in alle maskers en PCR testen zit wat je de afgelopen 2 jaar hebt binnen gekregen. Of alle vrije radicalen die ontstaan in je lichaam. Als je al langer last hebt van diverse klachten is dit als eerste van belang om naar je lichaam te kijken of je nog wel goed ontgift. Methylering is ook een essentieel herstelproces van het lichaam, en belangrijk om te versterken bij fysieke en mentale klachten.

Methylering is verantwoordelijk voor

  • Balans in neurotransmitters
  • Celreparatie
  • Gezondheid en vitaliteit
  • Immuniteit
  • Ontgifting
  • Zenuwbescherming
  • Ziektepreventie
  • Gen expressie
  • Energieproductie

Stoffen die de methylering en ontgifting helpen

  • Gluthation
  • NAC
  • Magnesium
  • B12
  • Foliumzuur
  • Zeoliet
  • Zink
  • Mariadistel
  • Medicinale paddenstoelen
  • Chlorella
  • Spirulina
  • Zwavelrijke voeding
  • Koriander
darmgezondheid
.

Ontstekingen remmen

Veel mensen die ziek zijn of chronische klachten hebben, hebben laaggradige ontstekingen. Dit komt meestal door teveel verzuring, stress, onbalans in vetzuren, lekkende darm, teveel suikers in dieet, onbalans in voedingsstoffen, of teveel gifstoffen bijvoorbeeld. En chronische ontstekingen dienen zeker aangepakt te worden, om het lichaam goed te kunnen helen. Een goede balans in vetzuren is nodig voor je de afweer van je immuunsysteem. Door de balans terug te brengen van je vetzuren en te ontgiften verbeter je het metabolisme en zelfhelend vermogen. 

Voeding wat ontstekingen remt

  • Vette vis
  • Walnoten
  • Kurkuma
  • Paddenstoelen
  • Avocado
  • Vezels
  • Zonnebloem en pompoenpitten
  • Chia en lijnzaad
  • Groentes
  • Groene thee

Suppletie wat ontstekingen remt

  • Turkey Tail, Shiitake, Cordyceps
  • Krill olie
  • Algen olie
  • Visolie
  • Curcumine 
  • Psylium Husk 
  • Alka thee
  • Probiotica 
biochemistry debunked

Mineralen aanvullen

Mineralen te kort is ook vaak de reden dat mensen sneller ziek zijn en langer herstel nodig hebben. Door te werken met celzouten, heb je ook een directer effect, omdat deze moleculen direct in de cel komen. Het is zeker aan te raden deze docu hier te kijken waarin je kunt zien dat de (verborgen) kennis uit de geschiedenis al heeft aangetoond dat celzouten zeer effectief zijn om het lichaam te herstellen.

 

ATP verhogen

Heb jij weinig energie? Weinig lucht en kracht? Adenosine trifosfaat, of ATP, staat bekend als de belangrijkste energiebron voor cellen in het lichaam en helpt bij verschillende functies zoals celstofwisseling, spiercontractie en eiwitproductie. Dit proces gebeurt hoofdzakelijk bij het afbreken van glucose (glycolyse) en het afbreken van vetzuren (bèta-oxidatie). Dit kan je door suppletie en frequentie therapie verhogen, zodat jouw lichaam weer meer kracht heeft. 

Dit verhoogt je ATP en/of zuurstof 

  • Cordyceps paddenstoelen (zeer effectief bij longklachten)
  • Ribose
  • Creatine
  • Coenzym Q10
  • Multiwave Oscillator – frequentie therapie, wat het lichaam sneller heelt en wat sterk de ATP en zuurstof verhoogt en ontgift
  • Ademwerk

Probeer nu de Multiwave Oscillator 

Met een gegarendeerd positief effect 

frequentie therapie

Immuunsysteem boosten

Als je nog steeds geen energie hebt, brainfog, mentale klachten of welke klachten dan ook na COVID is het goed om je immuunsysteem te boosten, en dan niet met een spuit, maar met natuurlijke dingen die geen nare bijwerkingen geven. Vooral voeding en medicinale paddenstoelen zijn een goede combi om in te zetten. Hieronder zie je een aantal voedingstips die je kunt aanhouden.

Daarnaast zijn er ook nog een aantal voedingsstoffen belangrijk om je immuunsysteem te boosten, zoals vitamine D3, zink, vitamine C (min 5 gram), B12, magnesium, quercitine en zelf dennennaalden thee maken.

 

Zwavelrijke voeding

Eet voldoende zwavelrijke voeding.

Zwavel speelt een belangrijke rol bij cruciale functies in je lichaam, zoals het maken van eiwitten, het reguleren van genexpressie, het bouwen en repareren van DNA en het helpen van uw lichaam om voedsel te metaboliseren. Zwavel is essentieel voor het maken en recyclen van glutathion – een van de belangrijkste antioxidanten in het lichaam die ontstekingen helpen verminderen en celbeschadiging door oxidatieve stress voorkomen 

Knoflook, uien, peulvruchten, noten zaden, ei en zuivel, vis en vlees, asperges, broccoli, spruitjes, rode kool, prei

Antioxidantrijke voeding

Felgekleurde groente en fruit is rijk aan antioxidanten, maar ook noten, zaden, paddenstoelen, of kurkuma, gember, rozemarijn, oregano, basilicum, peterselie, zwarte tijm, koriander, fenegriek, cacao, chaga, ananas, groene thee.

Antioxidanten zijn belangrijk voor het remmen van vrije radicalen en verminderen oxidatieve stress en ontstekingen. 

Eiwitrijke voeding

Eet dagelijks 1,2 gr eiwit per kg lichaamsgewicht

Kies uit plantaardige bronnen:

Bonen, noten, zaden, pitten, peulvruchten, quinoa, en/ of dierlijke eiwitbronnen, vlees, yoghurt, melk, vis, eieren.

(100 gram kip bevat 24 gram eiwit)

Vetrijke voeding

Eet dagelijks vetrijke voeding

Kies uit plantaardige bronnen:

Hennepzaad, lijnzaad, chiazaad, safloerolie, teunisbloem, olijfolie, avocado, algen. En ook omega 3 uit makreel, sadientjes, zalm en tonijn. 

Koolhydraten

Eet dagelijks 300 gram groente

Kies elke week 15 soorten groente, wortel,  koolsoorten en knolgewassen en ook 1 die je lang niet hebt gegeten.

Eet elke dag 2 stuks fruit en eet niet overrijp. Wissel eten af met rijst, linzen, bonen en zoete aardappel

 

Beter wel eten

Drinken

Water, verse vruchtensappen, groentesappen, kruiden thee, kokoswater, havermelk, rijstmelk, amandelmelk

Groente en fruit

Alle groentes, niet teveel aardappelen, zoete aardappel (heeft lage suikerbelasting) eet bij elke maaltijd rauwkost.

Brood en granen

Glutenvrije producten, quinoa, amaranth

Noten en zaden

Alle (ongezoete en ongebrande) noten en zaden (lijnzaad, chia, sesam, pijnboom, pompoen, zonnebloem)

Zuivel, dierlijk, vegetarisch

Verse vis, gevogelte, lam, kip, rund, geit, schaap, kalkoen, wild, ei, schaal, schelpdieren, beprekt soya, pure vleeswaren.

Sauzen, soepen, kruiden, olie

Zuivere bouillon, suikervrije tomatensaus, mosterd, pure cacao, citroensap, kaneel, peper, keltisch zeezout, olijfolie, lijnzaadolie, kokosvet

Suiker

Beperkt: stevia, palmsuiker, ahorn, fructose, kokossuiker

 

Beter niet eten

Drinken

Meer dan 2 koffie, zwarte thee, bier, koolzuurhoudend, suikerhoudend, niet zelf geperste sappen

Groente en fruit

Instant producten van aardappelen, jam, vruchten uit blik, beperk gedroogde vruchten

Brood en granen

Alle witmeel producten, kant en klaar (koek, pizza, beschuit toast pasta, tarwe, witte rijst, havermout, croissants

Zuivel, dierlijk, vegetarisch

Varken, koemelkproducten, vismarinades, worstwaren

Sauzen, soepen, kruiden, olie

Smaakversterkers E620-E640, gistextract, ketjap, sojasaus, desserts, instant saus, margarine, vloeibare bak en braad, ontgeurde kokosolie, 

Suiker

Witte suiker, rietsuiker, basterdsuiker, honing, zoetstoffen, dextrose, glucose 

Medicinale paddenstoelen

Werken zeer effectief om het immuunsysteem te moduleren. Paddenstoelen worden al duizenden jaren wereldwijd gebruikt vanuit de Chinese geneeskunde voor allerlei mentale en fysieke klachten. Ze hebben meer dan 100 effecten op het lichaam, denk aan ontstekingsremmend, zuurstof en ATP verhogend, ontgiftend, antioxidanten, immuunmodulerend, witte bloedcellen productie, probiotica, cognitie verbetering, antiviraal, en nog zo veel meer. Via mycotherapie kan je daarin meer advies krijgen, wat de juiste dosis moet zijn. Maar vooral Turkey Tail, Cordyceps, Shiitake en Agaricus Blazei zijn hiervoor goed. 

multi wave osccilator

Multiwave oscillator

Een 100 jaar oude en effectieve manier om het lichaam weer in harmonie te brengen d.m.v. frequentie therapie. Deze therapie heeft een gegarandeerd positief effect op de langdurige COVID klachten met 2 a 3 sessies. Het werkt zuurstof en ATP verhogend, ontgiftend en het lichaam wordt als een gitaar gestemd, waardoor het zelfhelend vermogen vele malen krachtiger wordt. 

Bij meerdere mensen is hun energie, kracht smaak, en geur weer terug gekomen. 

Mocht je na dit artikel vragen of advies nodig hebben, kan ik je in mijn praktijk in Zandvoort of via een consult via Zoom natuurlijk altijd verder helpen en een op maat advies geven. Velen gingen je al voor met vage en chronische klachten die nu geen of veel minder klachten hebben. 

Tot ziens

Silvia

Start je gezondheidsreis vandaag nog